Gatubarnsvolontärer

Gatubarnsvolontärer är en grupp ungdomar från Husum som i ett år har samlat in pengar för att kunna åka på en välgörenhetsresa till Brasilien.

Kvällen innan avresa!

Publicerad 2015-03-31 20:10:02 i Allmänt,

Hejsan kära vänner! Här hemma hos mig pågår packningen just nu för fullt, mycket grejor som ska packas ner! Vi alla åker med 2 väskor var fyllda med leksaker, snuttefiltar, utklädningskläder och allt möjligt som ni snälla underbara människor gett oss, samt lite av våra egna kläder såklart ;) 
IMORGON bär det av!!! Resfebern är än så länge väldigt lugn hos mig. Knappt så jag förstår att det verkligen är nu vi åker? 365 dagar av hårt arbete, SKRATT, svett och tårar och vi är äntligen framme vid vårt mål. 
 
Jag ångrar inte en sekund att jag tog chansen att vara med i detta projekt, vilket underbart gäng vi är och bara man vill är allt möjligt.
 
Imorgon börjar alltså vår resa, 10.00 sätter vi oss i bilarna påväg till Umeå där vi flyger till Arlanda, från Arlanda är vårt första stopp Frankfurt där vi sedan flyger vidare till Brasilien! Får vi tillgång till internet någonstans på vägen så dyker nog ett blogginlägg upp, så håll ögonen öppna annars hörs vi när vi är framme. Glöm inte att följa oss på facebook och instagram där vi ska försöka lägga upp så fort vi har möjlighet :)
TACK ÄNNU EN GÅNG alla ni som stöttat och hjälpt oss med vår resa till Brasilien!
 
Nu ska jag ta en paus i packningen och gå och heja fram Sverige⚽️
 
Pussar och kramar! /Amanda
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gatubarnsvolontärer

Gatubarnsvolontärer är en grupp ungdomar från Husum som i ett år har samlat in pengar för att kunna åka på en välgörenhetsresa till Brasilien. Den 1 april 2015 åker vi till Governador Valadares där vi kommer arbeta som volontärer på ett barnhem som heter Cidades dos Meninos, vi kommer besöka en skola, ett hem för unga flickor som har barn och vi kommer att arbeta med gatubarn.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela